REGULAMIN AKADEMII ZARZĄDZANIA IT ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
ORAZ PROGRAMU USTAWICZNEGO KSZTAŁCENIA ABSOLWENTÓW (PUKA)
§ 1
Przepisy ogólne
- Regulamin określa zasady przyjmowania zgłoszeń, procedury kwalifikowania Słuchacza do udziału w AKADEMII ZARZĄDZANIA IT ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ (lub PUKA), warunki organizacji zjazdów oraz warunki ukończenia Akademii i otrzymania Dyplomu i Certyfikatu CPE, a także procedury w przypadku rezygnacji słuchacza z udziału w Akademii w trakcie trwania zajęć.
- Organizatorem Akademii jest Fundacja IT Leader Club Polska z siedzibą w Warszawie.
- Rejestrując się do Akademii słuchacz potwierdza że zapoznał się z informacjami dot. RODO na stronie i je w całości akceptuje: https://www.akademiait.edu.pl/o-akademii/rodo.html
- Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Akademii – należy przez to rozumieć Akademia Zarządzania IT Administracji Publicznej lub\i PUKA.
- Regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin prowadzenia zjazdów w ramach Akademii Zarządzania IT Administracji Publicznej.
- Słuchaczu - należy przez to rozumieć osobę uczestniczącą w Akademii.
§ 2
Cele i postanowienia programowo – organizacyjne
- Głównym celem Akademii jest niezależne doskonalenie i kształtowanie nowej jakości Liderów IT w sektorze publicznym poprzez podnoszenie ich kompetencji zawodowych (kształcenie ustawiczne).
- Każdorazowa edycja Akademii skierowana jest od 50 do 350 czynnych zawodowo osób z sektora publicznego realizujących zadania z obszaru IT w tym uczestników projektów ICT. W przypadku realizacji konkretnej edycji Akademii w formule zdalnej (on-line) liczba studentów może się zwiększyć wg decyzji Dyrektora Akademii.
- W ramach Akademii prowadzone będą całodniowe zajęcia (z warsztatami zaliczeniowymi) składające z 8-10 bloków tematycznych z obszaru szeroko pojętego zarządzania IT oraz nowoczesnych technologii ICT dla administracji publicznej.
§ 3
Założenia organizacyjne
- Czas i miejsce realizacji Akademii: zajecią odbywają się w przeciągu 7-10 miesięcy w danym roku kalendarzowym w Warszawie lub w formule zdalnej (e-learning).
- Zajęcia organizowane w ramach Akademii będą odbywać się cyklicznie, raz w miesiącu w wybrany dzień roboczy (głównie w piątki) w godz. 9.00 – 16.00.
- Szczegółowy program oraz harmonogram zajęć będzie dostępny na stronie internetowej Akademii www.akademiait.edu.pl.
- Organizacja Akademii odbywa się na zasadzie pro publico bono i jest realizowana w całości społecznie wg celów statutowych Fundacji IT Leader Club Polska. Wszelkie opłaty są dobrowolne i nieobowiązkowe.
§ 4
Proces naboru
- Nabór uczestników i kwalifikowanie do Akademii będzie się odbywać w terminie do 31 grudnia każdego roku (termin może zostać wydłużony na prośbę zainteresowanego Słuchacza lub decycji Dyrektora Akademii).
- Osoby chętne do wzięcia udziału w Akademii zgłaszają chęć uczestnictwa poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej www.akademiait.edu.pl
- Weryfikacji formalnej otrzymanych zgłoszeń dokonuje organizator Akademii – Fundacja IT Leader Club Polska.
- Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc, dodatkowym kryterium będzie kolejność zgłoszeń.
- Do każdego zjazdu mogą być kwalifikowane dodatkowo 2 - 3 osoby na tzw. listę rezerwową.
- Informację o ostatecznym przyjęciu do udziału w Akademii, terminie rozpoczęcia zjazdów, miejscu odbywania się zajęć uczestnicy otrzymają w terminie min. 5 dni od daty zakończenia procesu zgłoszeń do Akademii, nie później jednak niż 5 dni od daty rozpoczęcia pierwszego zjazdu (nie dotyczy osób z listy rezerwowej).
- Warunkiem przystąpienia do udziału w Akademii jest złożenie (po otrzymaniu informacji o osobistym zaproszeniu do udziału w zjazdach) następujących dokumentów w wersji elektronicznej:
- wypełnienie formularza rejestracyjnego na stronie internetowej Akademii: https://www.akademiait.edu.pl/rejestracja.html lub
- przesłanie scanu wypełnionego zgłoszenia otrzymanego w drodze osobistego zaproszenia i wysłanie go na adres: zgloszenie@akademiait.edu.pl
- Jednocześnie każdy z uczestników deklarujący przystąpienie do Akademii otrzymuje Certyfikat Uczestnictwa wręczany podczas oficjalnego otwarcia Akademii (dokument może być potrzebny w celu uzyskania urlopu szkoleniowego).
§ 5
Warunki prowadzenia Akademii
- Akademia odbywa się w Warszawie, w nowoczesnych salach wykładowych Politechniki Warszawskiej z pełną obsługą lub w formule zdalnej (e-learning).
- Akademia może być wyjątkowo zrealizowana w innym obiekcie wskazanym przez Organizatora z uwagi na siłę wyższą w tym w formule zdalnej.
- Podczas prowadzenia cyklu edukacyjnego w danym roku, Organizator może wprowadzić dodatkowe elementy edukacyjne jak warsztaty zaliczeniowe, sesje wyjazdowe lub inne wydarzenia o wartości dodanej (konferencja, kongres, forum).
- Organizator Akademii zapewnia pełny lub niepełny catering (do każdorazowej decyzji Dyrekcji Akademii), nowoczesne i komfortowe zaplecze lokalowe, techniczne i kadrowe, niezbędne do realizacji zajęć. Każdy Słuchacz otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych lub informacyjnych (w przypadku realizacji Akademii on-site)
- Osoby, które nie zostały zakwalifikowane na Akademię, zostaną wpisane na listę rezerwową. W przypadku rezygnacji z Akademii osób zakwalifikowanych we wcześniejszym terminie, mogą je zastąpić osoby z listy rezerwowej według kolejności, w jakiej znajdują się na liście.
- Udział w Akademii jest obowiązkowy. Słuchacz potwierdza każdorazowo swoją obecność własnoręcznym podpisem na liście obecności na recepcji zjadu (rano i popołudniu) i punktualnie stawia się na zajęcia.
- W przypadku realizacji kształcenia w formule zdalnej Akademii, Słuchacz zobowiązany jest być zalogowany i aktywny (Chat, Q&A, etc.) na wskazanej przez Dyrektora Akademii platformie e-learningowej od godz. 9.00 do godz. 16.00 w dniu zjazdu lub dniu warsztatu zaliczeniowego. Aaktywność i status logowania będzie podstawą do zaliczenia - bądź nie - zjazdu słuchaczowi.
- Słuchacz ponadto jest zobowiązany do udziału w całym bloku tematycznym danego zjazdu (od godz. 9.00 do 16.00).
- Słuchacz jest zobowiązny na bieżąco śledzić stronę internetową i zamknięte Forum Akademii w których to miejscach umieszczane są ważne informacje organizacyjne.
§ 6
Warunki rezygnacji z Akademii
- Organizator wyjątkowo dopuszcza nieobecność spowodowaną np. chorobą lub ważnymi okolicznościami które muszą być udokumentowane (do wglądu) celem usprawiedliwienia nieobocności przez Organizatora.
- Osoby, zakwalifikowane do udziału w Akademii, mają prawo do rezygnacji z uczestnictwa w zjazdach składając mailowe oświadczenie o rezygnacji na adres zgloszenie@akademiait.edu.pl
- W przypadku rezygnacji z pierwszych zajęć Słuchacz nie ponosi żadnych konsekwencji. Na jego miejsce zostaje zakwalifikowana pierwsza osoba z listy rezerwowej.
- Słuchacz nie ponosi kosztów administracyjnych organizacji zajęć pod warunkiem, że będzie uczestniczył w min. 90% zajęć szkoleniowych (8-10 zjazdów). Wyjątkiem mogą być obligatoryjne koszty wydania i konfekcji Dyplomów uwzględnione jako koszty administracyjne Akademii (kwota wg decyzji Dyr. Akademii uwzględniająca bezpośrednie koszty).
- Rezygnacja z udziału w Akademii lub konkretnym zjeździe bez ponoszenia z tego tytułu konsekwencji musi się odbyć najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem każdego ze zjazdów.
- Istnieje możliwość wskazania przez Słuchacza Akademii (w formie mailowej), osoby zastępującej - z instytucji w której pracuje Słuchacz - na czas konkretnego zjazdu lub całej Akademii. W przypadku wskazania osoby zastępującej na więcej jak 1 zjazd, osoba taka jest zobligowana do wypełnienia formularza zgłoszeniowego. Dodatkowo osoba zastępująca wypełnia Deklarację Uczestnictwa, w przypadku gdy będzie zastępować Słuchacza podczas całej Akademii.
- Osoby, które nie odwołają mailowo swojego udziału w Akademii/lub konkretnym zjeździe na 3 dni przed planowanym terminem ani nie wskażą osoby zastępującej mogą zostać obciążone znacznymi (!) kosztami administracyjnymi uczestnictwa poniesionymi przez Organizatora przypadającymi na jednego uczestnika danego zjazdu.
§ 7
Warunki ukończenia Akademii i PUKA
- Warunkiem ukończenia Akademii i uzyskania Dyplomu jest odpowiednia frekwencja wg postanowień pkt. 2 Regulaminu, aktywny udział w zajęciach lub realizacja zadań zaliczeniowych.
- Dopuszcza się TYLKO maksymalnie 2 nieobecności usprawiedliwione. Organizator dopuszcza możliwość usprawiedliwienia nieobecności poprzez decyzję Dyrektora Akademii popartą twardymi "dowodami" ze strony Słuchacza np. zwolnienie lekarskie, usprawiedliwienie na piśmie z miejsca zatrudnienia. Ponadto Słuchacz ma prawo do max. 2 spóźnień (do 45 min od rozpoczęcia zjazdu) oraz 2 wcześniejszych usprawiedliwionych wyjść z zajęć po wcześniejszej konsultacji z Dyrektorem Akademii lub Recepcją Akademii podczas zjazdów (Słuchacz ma obowiązek wysłać maila z opisaniem powodu chwilowej absencji lub opisaniem usprawiedliwienia na miejscu wg wytycznych Recepcji Akademii). W przypadku braku odpowiedniej frekwencji lub notorycznego spóźniania się i zwalniania się, Słuchacz wykreślany jest z listy w trybie pilnym bez informowania Słuchacza - taki fakt może zostać potraktowany również jako samowolna rezygnacja z udziału w Akademii.
- Dodatkowo aby móc ukończyć Akademię lub PUKA uczestnik zobowiązany jest:
- Dostarczyć do Biura Akademii (mail, formularz) informacji: daty i miejsce urodzenia oraz innych danych (elementów) celem sprawnego wypisania Dyplomu,
- Uiszczenie opłaty administracyjnej (darowizny na rzecz Fundacji) w kwocie dofinansowanej nie mniejszej niż 350 zł (+VAT jeśli trzeba wystawić fakturę) celem przygotowania dyplomów do wydania: personalizacja, konfekcja (teczka), zabezpieczenie Dyplomu (druk specjalny), logistyka formalna w tym wysyłka (poczta lub kurier). Opłata musi zostać przekazana nie później niż w dniu przedostatniego merytorycznego zjazdu Akademii na konto Fundacji w PKO BP o nr: 31 1440 1299 0000 0000 1399 0018 - Tytuł przelewu: DAROWIZNA - Imię i Nazwisko Studenta
- Organizator dla słuchaczy którzy wypełniają wymóg frekwencji w 100% oraz wzorowo uczęszczają na zajęcia przewiduje odpowiednie wyróżnienie wg decyzji Dyrektora Akademii.
- Akademię można ukończyć z oceną (ważnym kryterium oceny jest frekwencja na wszystkich zjazdach danej edycji Akademii oraz sumienne wypełnianie roli Słuchacza):
- bdb+ z wyróżnieniem (poprzez napisanie pracy dyplomowej lub odbycie minimum minimu, 4 warsztatów zaliczeniowych pod warunkiem posiadania wzorowej frekwencji oraz sumiennie wypełnianie postanowień regulaminu Akademii),
- bdb (wzorowa frekwencja oraz sumiennie wypełnianie postanowień regulaminu Akademii lub poprzez inne szczególne nadmiarowe aktywności akademickie wg decyzji i oferty Dyrektora Akademii)
- db (pozostali słuchacze oraz dla osób które miały więcej jak jedną nieobecność usprawiedliwioną lub liczba spóźnień oraz zwolnień na koniec zjazdów była ponadnadmiarowa).
- Organizator dopuszcza zaliczenie Akademii z oceną bdb+ z wyróżnieniem pod warunkiem przygotowania prezentacji dyplomowej pod koniec każdej edycji i odbycia serii warsztatów zaliczeniowych w dodatkowych terminach (poza harmonogramem Akademii). Ponadto Organizator dla "wzorowych" słuchaczy z oceną 5+ może proponować dodatkowe uprawnienia i dyplomy o czym za każdym razem na początku edycji Akademii jej Dyrektor będzie informował z wyprzedzeniem. Dodatkowe uprawnienia są dodatkowo płatne (tylko dla chętnych)
- Do dyplomu mogą zostać wręczone dodatkowe listy gratulacyjne lub pochwały za wzorową postawę Słuchacza Akademii Zarządzania IT Administracji Publicznej. jak w pkt. 4.
- Dyplomy wystawiane są na kierunku informatyka o specjalności systemy zarządzania sygnowany przez profesora Politechniki Warszawskiej lub v-ce Przewodniczącego Rady Programowej (v-ce Dyrektora Akademii ds. Nauki) oraz Dyrektora Akademii. Dodatkowe uprawnienia (dla chętnych) to Dyplom Master of Public Administration (MPA) ze znakiem amerykańskiego AACSB i brytyjskiego BQF oraz certyfikat z cyberbezpieczeństwa CCPF. Na Akademii można dodatkowo ukończyć podyplomowy program Master of Business Administration w specjalizacji Digital Transformation ze znakiem AACSB i BQF (EMBA DT).
§ 8
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyzje podejmuje organizator Akademii.
- Wszelkie zmiany niniejszego regulaminu wymagają formy pisemnej.
- Uczestnik przystępujący do nauki na Akademii poświadcza, że zaponał się z niniejszym regulaminem w całości i akceptuje formę oraz sposób kształcenia.
- Regulamin obowiązuje w całym okresie realizacji Akademii Zarządzania IT Administracji Publicznej.
- Kontakt mailowy do Biura Akademii:biuro@akademiait.edu.pl
- Kontakt do Dyrektora Akademii: 506 955 942, p. Arkadiusz Lefanowicz (arkadiusz.lefanowicz@akademiait.edu.pl)
Regulamin z dnia. 30.12.2022