Powołanie Rady Programowej Akademii Zarządzania IT Administracji Publicznej ma na celu stworzenie unikalnej i prestiżowej platformy wymiany myśli i opinii osób mających znaczący wpływ na kierunki rozwoju sektora publicznego w Polsce. Do udziału w Radzie zaproszono przedstawicieli instytucji publicznych, jak również uznanych i doświadczonych Managerów IT spoza administracji celem przekazywania bogatej wiedzy, opartej na doświadczeniu w obszarze zarządzania IT, obecnym i przyszłym Liderom z instytucji publicznych odpowiedzialnym za IT w naszym kraju.
dr inż. Bogusław Bujak, v-ce Przewodniczący Rady Programowej
Doświadczony manager i ekspert w dziedzinie bankowości, audytu, bezpieczeństwa, kontroli wewnętrznej i technologii teleinformatycznych (ICT). Bogate zawodowe szlify zdobywał pracując dla największych polskich i międzynarodowych organizacji. W swojej karierze odpowiadał za szeroko rozumiane zarządzanie różnorodnymi obszarami ich działalności, m.in.: strategią, R&D, kosztami, audytem, informatyką, czy operacjami. Opracowywał standardy bezpieczeństwa oraz wytyczne architektoniczne, tworzył metodyki QA i SLM, wdrażał systemy teleinformatyczne, realizował programy zarządzania satysfakcją klientów, a także prowadził szkolenia i warsztaty dla kadry zarządzającej. Obecnie specjalizuje się w zagadnieniach bezpieczeństwa teleinformatycznego, w tym w rozwiązaniach budowanych z wykorzystaniem chmury obliczeniowej (cloud computing), sztucznej inteligencji (AI) oraz Internetu Rzeczy (IoT). Z wykształcenia absolwent Politechniki Warszawskiej, Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Warszawie, Akademii Leona Koźmińskiego oraz studiów MBA. Doktor nauk ekonomicznych wyróżniony w VI edycji Konkursu o Nagrodę Prezesa Narodowego Banku Polskiego za najlepszą pracę doktorską z zakresu nauk ekonomicznych. Posiadacz szeregu uznanych, międzynarodowych desygnacji zawodowych, m.in.: CISA, CCSK, CIA, CRMA, CPTE, TCO Expert, ITIL® Expert, MCSD, MCAD, MCDBA, MCSE, MCSA, czy MCP. Członek Rady Fundacji IT Leader Club Polska, członek Rady Programowej Akademii Zarzadzania IT Administracji Publicznej, były wiceprezes zarządu stowarzyszenia itSMF Polska, a także były członek Zarządu Głównego LOP. Autor publikacji naukowych (m.in.: Nadzór bankowy w Polsce. Dyskusja możliwych rozwiązań, 2017) i popularnonaukowych oraz wykładowca Akademii Zarządzania IT Administracji Publicznej. Prywatnie pasjonat długodystansowego biegania oraz sztuk walk (członek Black Belt Council)
mł. insp. Krzysztof Zynek
Naczelnik Wydziału - Krajowe Centrum Informacji Kryminalnych, Biuro Wywiadu i Informacji Kryminalnych,
Komenda Główna Policji
Andrzej Ręgowski
absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Doświadczenie zawodowe zdobywał zarówno w instytucjach państwowych, jak i sektorze prywatnym. Od 1990 związany z administracją państwową. Stażysta Dyrekcji Generalnej XXI (obecnie TAXUD) Komisji Europejskiej. Brał udział w opracowywaniu i wdrażaniu informatycznych rozwiązań systemowych w administracji publicznej w kraju i za granicą. Wieloletni doradca Prezesa Głównego Urzędu Ceł, a następnie Dyrektor Departamentu Administracyjno-Inwestycyjnego GUC oraz Pełnomocnik ds. Informatyzacji Służby Celnej. W latach 2003-2010 ekspert w projektach na rzecz administracji państwowych na Słowacji, w Rumunii, Macedonii, Turcji i na Litwie. Od 2010 r. Pełnomocnik Szefa Służby Celnej ds. Programu e-Cło, a w okresie maj 2012 styczeń 2014 r. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji, gdzie kierował pracami nad przygotowaniem Programu Zintegrowanej Informatyzacji Państwa przyjętego przez Radę Ministrów jako program rozwoju oraz nadzorował prace nad nowelizacją ustawy o informatyzacji, której celem jest usunięcie barier prawnych w korzystaniu z usług e-administracji. Organizował również współpracę międzyresortową pod kątem inicjowania i realizacji projektów informatycznych administracji państwowej w ramach perspektywy finansowej 2014-2020. Obecnie kieruje Departamentem Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji w Ministerstwie Finansów. Jest rzecznikiem strategicznego podejścia w zarządzaniu sektorem publicznym i budowy systemu informacyjnego państwa opartego na zarządzaniu procesowym, a także rozwoju kompetencji zarządczych w administracji.
płk SG Mariusz Kijowski
Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej
Arkadiusz Lefanowicz, DBA, LL.M.
Doctor of Business Administration. Absolwent Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania oraz Collegium Humanum. Posiada kilkanaście certyfikatów zawodowych z wielu obszarów Zarządzania IT. Doświadczony inżynier ICT, doradca oraz audytor z ponad 15 letnim doświadczeniem informatycznym, które zdobył w dużych firmach i instytucjach w sektorze finansowym, teleinformatycznym i administracji centralnej w Polsce. Odpowiadał w całości za zarządzanie obszarem eksploatacji infrastruktury IT w Komisji Nadzoru Finansowego na stanowisku z-cy Dyrektora Departamentu Informatyki. Wcześniej pracował na stanowisku Managera Wydziału Strategii i Efektywności IT w PKO BP, gdzie współtworzył strategię obszaru rozwoju aplikacji. Pracując dla banku pomógł zbudować wizję obszaru rozwoju IT oraz wdrożył niezbędne zagadnienia Nadzoru IT (IT Governance, IT Strategy), Architektury Korporacyjnej (EA) w tym Architektury Zorientowanej Usługowo. Pracując w sektorze telekomunikacyjnym (Grupa TP SA) brał udział w kluczowych inicjatywach informatycznych firmy w zakresie wdrożenia w IT zagadnień Zarządzania Usługami oraz sprzedaży tych usług poza operatorem w modelu VAS (Value Add Services). Za powyższe inicjatywy był wyróżniany kilkakrotnie przez Prezesów i Dyrektorów tych spółek. Obecnie fundator i Przewodniczący Rady Fundacji IT Leader Club Polska, jednej z największych organizacji pozarządowych integrujących Liderów IT z całego kraju.
dr Dariusz Łazar
absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W latach 1993-1995 odbył staże uniwersyteckie we Francji i Danii. W 1996 roku uzyskał tytuł doktora nauk technicznych w Instytucie Badań Systemowych PAN. W 2000 roku ukończył studium podyplomowe Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. Posiada certyfikat Project Management Professional (PMP).
Zdobył ponad dwudziestoletnie doświadczenie w kierowaniu pracą dużych zespołów informatycznych, w opracowywaniu i realizacji strategii informatyzacji oraz w zarządzaniu wszystkimi aspektami tworzenia i utrzymania środowisk oraz usług teleinformatycznych w organizacjach. W latach 1995-1999 pracował, jako konsultant w zakresie systemów ERP i hurtowni danych w Digital Equipment Polska i Compaq Polska. Od roku 2000 roku był zaangażowany w realizację szeregu projektów informatycznych najpierw w nadzorze emerytalnym, następnie ubezpieczeniowo-emerytalnym a od 2006 roku w zintegrowanym nadzorze finansowym. Posiada wieloletnią praktyczną znajomość zagadnień z zakresu nadzoru finansowego na rynkach: bankowym, kapitałowym i ubezpieczeniowym. Był ekspertem Unii Europejskiej w projekcie realizowanym na rzecz Komisji Papierów Wartościowych w Azerbejdżanie w latach 2013-2014. Były dyrektor odpowiedzialny za obszar informatyki w Komisji Nadzoru Finansowego.
Michał Rączka
Obecnie Dyrektor w IT w mBanku SA odpowiedzialny za strategię IT Grupy mBank SA. Były Dyrektor IT odpowiedzialny za region CEE w Grupie Naspers (Grupa Allegro). Ma wieloletnie doświadczenie w branży IT oraz E-commerce. Ekspert zarządzania projektami. Asesor międzynarodowych konkursów na najlepszy projekt roku w ramach PMI i IPMA. Członek Zarządu PMI Poland Chapter. Wykładowca i trener na WSB w Poznaniu. Wprowadza myślenie systemowe i zmiany w organizacji pracy biznesu i IT. Praktyk z metodycznym podejściem nastawiony na zespół realizujący projekt. Przez wiele lat związany z tradycyjnym zarządzaniem projektami. Pasjonat agile oraz zastosowania lean w zarządzaniu projektami. Wolontariusz. Absolwent MBA Poznań-Atlanta.
dr inż. Robert Pławiak
Obecnie CEO/CIO w ILS Sp. z o.o. W latach 2012-2017 roku Dyrektor Biura Strategii i Zarządzania IT w Grupie PZU. Absolwent Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie na kierunku
systemy komputerowe oraz studiów MBA w Szkole Głównej Handlowej. W latach
1997- 1999 odpowiedzialny za systemy zobrazowania sytuacji powietrznej
kraju. Od 1999 roku doświadczenie zawodowe zbierał piastując stanowiska
kierownicze w sektorze finansowym m.in. w Bank Handlowy w Warszawie
(1999-2001), Inteligo Financial Services (2001-2005), EFG Eurobank
Ergasias SA Oddział w Polsce, (2005-2008), FM Bank (2008-2009), Raiffeisen
Bank Polska SA (2009-2012). Zarządzając pionami IT i prowadząc projekty
informatyczne w instytucjach finansowo-bankowych zdobył bogate
doświadczenie w zakresie budowania efektywnych zespołów IT, budowania
strategii IT, zarządzania procesowego, wdrażania ładu korporacyjnego IT
Governance (TOGAF) oraz bezpieczeństwa informacji oraz bezpieczeństwa
teleinformatycznego. Posiada bogate doświadczenie i wiedzę z zakresu AQAP,
ISMS, QMS oraz uprawnienia i certyfikaty audytora wiodącego ISMS/BCP
(ISO27001,ISO22301), audytora wiodącego EOQ (ISO9001), IT Security
Manager. Członek organizacji ISACA (Silver Member) i ISSA (Senior Member).
Sponsor projektów transformujących IT, optymalizacją procesów biznesowych
(zarządzanie zasobami, zarządzanie budżetem IT, zarządzanie procesami
efektywnościowymi IT) a także optymalizacją procesów Software Asset
Management, Compliance (ISO19600, ISO19770). Autor i recenzent wielu
publikacji na temat bezpieczeństwa informacji a także członek wielu Rad
Programowych (600 Executive Meeting, SEMAFOR i wielu innych).
dr inż. Andrzej Pawlak
absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe we wdrażaniu rozwiązań IT w sektorze publicznym. W przeszłości pracownik naukowo-dydaktyczny, zastępca dyrektora Ośrodka Informatyki Politechniki Częstochowskiej, prowadził wykłady z podstaw informatyki i języków programowania. W administracji publicznej od 1991r.. Jako informatyk wojewódzki organizuje, a następnie jest dyrektorem Ośrodka Informatyki TBD Urzędu Wojewódzkiego w Częstochowie. Wdraża wojewódzkie bazy ewidencji ludności i ewidencji pojazdów. W latach 1997-1999 w MSWiA na stanowisku wicedyrektora Departamentu PESEL a następnie wicedyrektora Departamentu Informatyki i Łączności; zdobywa doświadczenie w prowadzeniu rejestrów państwowych. Od 1999r. w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych SA na stanowisku dyrektora Centrum Personalizacji Dokumentów; organizuje produkcję centralnie personalizowanych praw jazdy i dowodów rejestracyjnych pojazdów. Inicjuje i nadzoruje wdrożenie we wszystkich starostwach ogólnopolskich systemów KIEROWCA i POJAZD, które stanowią podstawę funkcjonowania Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców CEPiK. Od 2008r. na stanowisku dyrektora Biura Informatyki i Łączności Centralnego Zarządu Służby Więziennej. Wdraża system Centralna Baza Danych Osób Pozbawionych Wolności zaliczony do infrastruktury krytycznej dla bezpieczeństwa państwa. Przeprowadza proces standaryzacji i integracji infrastruktury IT we wszystkich więzieniach w architekturę korporacyjną i wdraża centralne rozwiązania do zarządzania infrastrukturą. Obecnie na stanowisku gł. specjalisty w Biurze Dozoru Elektronicznego Centralnego Zarządu Służby Więziennej. Jest współautorem patentu technologii PCP, w której produkowane są polskie prawa jazdy.
Fundacja IT Leader Club Polska
Biuro:
Concept Tower, ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
+48 506 955 942
biuro@akademiait.edu.pl
NIP: 527-266-68-79
KRS: 0000396492